Na, persze nem mi hatan, hanem készítettem egy kis képes beszámolót a saját birtokomról és a szomszédok területéről. Kinek-kinek a mai stádium szerint bemutatom a szőlőjét.

Én magát a metszést nem ma csináltam, hanem egyik nap nekiugrottam kemény 6 tőkének, hogy kipróbáljam az új típusú gumikötözőt, amivel a szálvesszőt fogom lekötözni. A java munkával még megvárom a következő hideg napok elmúltát, aztán mindent bele.

Gyors képriport, néhány kommenttel itt.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A saját birtokom - Guyot single classic. Látható az ugarcsap, a lekötözött termőcsap (szálvessző). Felhívom a figyelmet a gumikötözőre, amivel a szálvesszőt lekötöztem

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A saját birtokom - Guyot single classic, egy másik tőkén

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A saját birtokom - Guyot single classic-ra metszett tőkék

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A saját birtokom - balra alul látszik a megmetszett kemény 6 tőke. Még van mit metszeni, szerencsére, ugyanis egyik kedvenc szőlőmunkám :-)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Szomszéd 1 - azt hiszem mindenki megértheti a képet elnézve, hogy miért hívom én a Bianca szőlőt "söprűsnek". A szomszéd próbálja szálvesszőzni, de szinte csak a fejből nyom ki mindent. Aki megszámolja az egy tőkén lévő vesszők számát, az vendégem 3 rizling kisfröccsre! :-D

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Szomszéd 2 - Kékfrankos tőke metszés előtt ernyőművelésben

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Szomszéd 2 - Kékfrankos / Zweigelt tőkék ernyőművelésben, metszés után. Szerintem nagyon szépen csinálja, mintapéldája a művelésnek az ő munkája. Igazából én is ilyenre terveztem a kezdetekben a művelést, részben az ő példájára, de a végén mégis elhajlottam a Guyot felé

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Szomszéd 2 - Kékfrankos / Zweigelt tőkék ernyőművelésben, a metszés után

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Szomszéd 3 - Hát igen, ilyenre is van példa... Igazi freestyler metszés, és a támrendszer is átláthatatlannak tűnhet. Talán ő a legidősebb a közvetlen környéken...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Szomszéd 4 - Csemegeszőlő tőkék szinte tökéletesen olyan egyes Guyot művelésben, amit én terveztem. Még metszés előtt...

 

Rövid beszámolómnak ezzel a végére is értem. Most pedig irány a pihenő, mert holnap újabb borbírálati munka vár rám, ezúttal a szlovákiai Marcelházán. Részletek hamarosan itt...

 

A bejegyzés trackback címe:

https://birtokszuletik.blog.hu/api/trackback/id/tr351812475

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nagyberényi szőlőskert · http://nagybereny-szolo.blogspot.com/ 2010.03.06. 15:39:26

A "Szomszéd 1" képrejtvény megfejtése 33. Persze csak akkor, ha a szálvesszőn levő hajtásokat is beleszámoljuk. :-)
A guyot egyre szimpibb, mint művelésmód!

attisch · http://birtokszuletik.blog.hu/ 2010.03.07. 18:20:59

@nagyberényi szőlőskert: Megszavazom a megfejtésed, mert nekem nem volt türelmem megszámolni! :-)
Élőben is hamarosan meglátod!

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2010.03.15. 18:17:27

Szép munka, szép szőlő! Csak így tovább!!!!

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2010.03.15. 18:18:02

Szép munka, szép szőlő! Csak így tovább!
süti beállítások módosítása