attisch 2010.04.09. 12:15

Tavaszi munkák

Az elmúlt időszakban kicsit összecsaptak a fejem fölött a munka hullámai, de most összefoglalom az utóbbi napok ténykedését a birtokon.

Először is, a korábbi próbálgatás után, lemetszettem a teljes területet. Több, mint 2 teljes napot vett igénybe a 406 tőke metszése, lekötözgetése. Volt, ahol karót kellett igazgatni, volt, ahol törzset kötözni újra, de a legidőigényesebb a levágott részek támrendszerről való lerángatása volt talán.

Készre kivitelezett egyes Guyot

A metszés után kihordtam a levágott venyigét a terület végébe, hadd tartsa a partfalat a hátsó részen. Ezek után huzalfeszítés következett, a sorok közepén elhelyezett U-alakú átjárónál előre- és hátrafelé is, minden egyes huzal végén megtalálható spanolóval. Volt egy végoszlopom, ami az egyik tavalyi heves esőzés után kicsit megdőlt, ezt is megigazítottam.

A támrendszert tavaly tavasszal tettük a helyére. Az oszlopok festésére már csak egy rétegben volt lehetőség, mert úgy megindult utána a lombképződés, hogy az már nem engedte a további festőmunkát. Az egy réteg festék pedig kevésnek bizonyult, így az idén megkapta a következő réteget a fenti munkák után.

Lakk-kátránnyal festett oszlop 

Ezek után következett a sorok meghurulása, majd a Vegesolos lemosópermetezés. Végül a berotálással lezártam a hirtelen tavaszi munkákat. Most kb. 3 hét pihi, akkor jön az első permetezés és az első kapálás.  Néhány kép a területről ebben az állapotban:

Közben, elsősorban a Zweigelt tőkéken gyönyörűen megindultak a rügyek:

A fakadó rügyek mellett itt látható a Losonci Bálint információi alapján beszerzett gumikötöző is:

 

Ha már egyszer tavasz van és az ember a téli semmittevésből kilendülve munkába fog, érdemes megújítani, szépíteni a környezetet is. Ennek jegyében először is megújult a pince előtti pihenőpad:

Aztán egy pihenőpadot telepítettem a szőlőterületem felső végébe is, tehát a 70 méter hosszú sorok túlsó felébe, hogy kapálás, egyéb munkák közepette meg lehessen pihennie a fáradó munkásoknak:

Végül, de nem utolsó sorban, két diófát ültettem a présház előtti terület két sarkába. Reméljük a legjobbakat az eredés szempontjából. A területről tavaly, az öreg prés telepítése előtt már kivágtam egy nagyméretű bukszusbokrot. Maradt még egy bukszus és egy igen öreg tuja, amiktől sajnálattal, de megszabadulok a közeljövőben. Hogy miért? Hiszem és vallom, hogy a présház elé diófa való. Idézem ezúttal bizonyságul Márai Sándor szavait:

Ha megsegít a vaksi sors, hetvenéves koromra tisztességes emberek a maguk világából való tisztességes embernek tartanak majd, tehát bortermelőnek, valakinek aki tudja hol kell meghalni. Mert nincs szebb halál, mint egy diófa alatt, a borospince előtt, ősszel, közvetlenül a szüret után, amikor az újbor már szunnyad és erjed a hordókban, a diót leverték a fáról, s a napnak szelíd ereje van még, mint az öreg ember szerelmének.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://birtokszuletik.blog.hu/api/trackback/id/tr911906981

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

fiatalborivo 2010.04.11. 10:21:53

Volt munka azért úgy látom, nem nagyon unatkoztál. Nem csoda hogy nem volt kedved írni. Szépen megcsináltál mindent. Nekünk van a pince előtt 1 nagy diófa, csak sajna oldal irányba a 3-4 méter nem volt elég neki és egy akác kicsit elnymja, én még attól szeretnék idén megszabadulni

attisch · http://birtokszuletik.blog.hu/ 2010.04.11. 14:05:49

@fiatalborivo: Én is úgy számolom, hogy a telek két sarkába ültetett diófa 10-15 év múlva teljes árnyékot fog vetni a pince elé. Na, akkor lesz ám szép a nyári poharazgatás!!! :-)
U.i.: találkozunk akkor 24-én?

fiatalborivo 2010.04.12. 17:26:26

@attisch: Én sajnos csak az előmunkálatokba fogok résztvenni, a minták begyűjtése után átszámozzuk a borokat és az új számokkal versenyeznek majd hogy ne ismerje fel senki a sajátját aki bírál is. Aztán a nyílvántartó rendszert megszerkesztem és az én feladatom kimerül itt. A versenyen nem tudok részt venni mert szüleim ezüstlakodalma akkor lesz és meglepetésbulit csak arra a szombatra tudtam nekik szervezni. Szóval szombaton más lesz ott helyettem adminisztrálni. De mihelyt vége az egyetemnek(május) megbeszélünk egy borozást nálad vagy/és nálam akár.

attisch · http://birtokszuletik.blog.hu/ 2010.04.12. 20:44:20

@fiatalborivo: Sajnálom, akkor majd élménybeszámolóra térj be ide! 3 borral tervezem az indulásom. Meglátjuk... :)
Jelezd, ha már ráérsz és szívesen látlak nálam egy birtokkóstolóra... :)

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2010.04.17. 20:52:14

Tüchtig birtok, az egyszer szent! Nagyon élén állnak a dolgok.
süti beállítások módosítása